به عقيده کارشناس بازاريابي دانشگاه بينالمللي بورچ سارايوو، افزايشي محسوس در حوزه گردشگري حلال در ترکيه مشاهده ميشود اما برخي ملاحظات سياسي تاحدي از سرعت آن کاسته است.
طبق بررسيهاي صورت گرفته، با کاهش ورود گردشگران از کشورهايي همچون بريتانيا، روسيه و آلمان به دليل بحران مالي، هتلداران ترکيه با روي آوردن به عرضه خدمات حلال همچون سرو نوشيدنيهاي بدون الکل، خارج کردن گوشت خوک از منوي غذايي و غيره، خود را براي جذب گردشگران حوزه خليج فارس که اغلب به مسافرتهاي خانوادگي تمايل دارند، آماده کردهاند.
به گزارش ميراث آريا، گردشگري با در اختيار داشتن 10 درصد از توليد ناخالص ملي ترکيه و 7 درصد از نيروي کار اين کشور، سهم بسزايي در رونق اقتصادي اين کشور دارد، از اين رو فعاليتهاي متعددي به منظور توسعه اين حوزه از سوي سازمانهاي دولتي و خصوصي صورت ميگيرد.
ب/109
انتهای پیام/